Pelješki most- radovi napreduju prema planu
Autor: Radio Delta na 8. travnja 2020.
Na najvećem infrastrukturnom gradilištu, na poluotoku Pelješcu, radovi na gradnji mosta i nove ceste preko Pelješca teku prema predviđenim planovima, tvrde u Hrvatskim cestama, koje su investitor tog projekta, a piše Jutarnji list.
Osim gradnje mosta, sada su konačno vidljivi i radovi na budućoj pelješkoj cesti, bez koje most niti nema previše smisla.Riječ je o dionici koja počinje na Jadranskoj magistrali i vodi do mosta na pelješkoj strani, od mosta u Brijesti do čvora Sparagovići, ukupne dužine 12 kilometara. Na fotografijama se vide dio trase i obavljeni zemljani radovi na dijelu od Jadranske magistrale prema mostu kod budućeg čvorišta Duboka, ali i dio trase na Pelješcu. Također se vide obrisi budućeg tunela Debeli brijeg dužine 2467 metara.
Riječ je o krucijalnom objektu, o čijem završetku ovisi i završetak radova na cijeloj toj dionici. Iako radovi prilično dobro napreduju, u Strabagu je aktualna situacija blokade tržišta zbog koronavirusa prouzročila znatne probleme. Sve teže mogu nabaviti eksploziv potreban za miniranje terena, koji je u ovoj fazi potreban u velikim količinama. Tvornice u Srbiji i Italiji su zatvorene i teško je doći do njega.
Problem je i s radnom snagom, s obzirom na to da su radnici većinom iz Bosne i Hercegovine. Oni koji preko vikenda odu kući moraju u BiH ostati u izolaciji i nema ih barem dva tjedna. Kad se vrate, moraju isti postupak napraviti u Hrvatskoj i praktički su minimalno mjesec dana “izgubljeni” za obavljanje poslova. A zamjensku radnu snagu je gotovo nemoguće angažirati.
Ova dionica mora biti završena u roku od 28 mjeseci, a vrijednost radova je 515 milijuna kuna bez PDV-a.
Na gradilištu budućeg Pelješkog mosta sve su vidljiviji obrisi buduće grandiozne građevine. U Hrvatskim cestama navode kako se radovi odvijaju na svih 12 stupova i dva upornjaka. Kineski radnici na kopnenoj strani počeli su montažu prvih segmenata čelične rasponske konstrukcije na potporne skele. Riječ je o čeličnim segmentima mosta koji su nedavno dopremljeni iz Kine.
Na pelješkoj strani u tijeku je postavljanje potpornih skela stupa broj 13 i upornjaka broj 14. Glavni dio čelične rasponske konstrukcije mosta tek se treba izraditi u tvornicama u Kini i dopremiti u Hrvatsku.
Međutim, to ovisi o razvoju pandemije u Hrvatskoj i Kini. Iako je pogon u Kini, u kojem se konstrukcija izrađuje, ponovno otvoren, problem je kako će Hrvatske ceste provoditi nadzor proizvodnje što je određeno ugovorom. Naime, nadzorni inženjeri HC-a su nakon izbijanja pandemije povučeni iz Kine, a sad je teško očekivati da će se u dogledno vrijeme tamo vratiti.
Na gradilištu mosta je trenutačno 614 radnika, od kojih 131 član tehničkog i pomoćnog osoblja, a ostali su radnici, strojari i mornari na brodovima.
Zasad nema informacija hoće li koronavirus utjecati na realizaciju radova u predviđenim rokovima. Izbijanje virusa u ugovoru s izvođačima navedeno je kao jedan od opravdanih razloga za traženje produljenja roka gradnje. Zasad nitko od izvođača to nije zatražio.