Medijska pismenost – ključna vještina za život u 21. stoljeću

Autor: na 23. travnja 2018.

 

U sklopu nacionalne kampanje „Dani medijske pismenosti“, u Gradskoj knjižnici Metković održano je predavanje profesorica iz osnovnih i srednjih škola koje se bave ovim područjem.

Cilj predavanja je bio upoznati djecu, roditelje i nastavnike s osnovama i raznim aspektima medijske pismenosti koja je jedna od ključnih vještina za život u 21. stoljeću. U svom izlaganju o medijima u obrazovanju, profesorica vjeronauka i filozofije, Rosanda Lovrić je istaknula važnost digitalnih medija u ranom obrazovanju djece, radu s mladima te u cjeloživotnom obrazovanju.

„Digitalni mediji u obrazovanju nalaze različite primjene – od nastavnih programa za učenje i vježbe, preko baza podataka i alata do igara za učenje. Za razliku od konvencionalnog učenja, kod E- učenja je sav potreban materijal učenicima dostupan brže i pri tome oni mogu sami sebe evaluirati. Zbog toga svijet e- učenja, tj. umreženog učenja, predstavlja virtualni životni prostor u kojemu se mogu odvijati značajni procesi- obrazovanje, komunikacija i socijalizacija“, kazala je Lovrić.

Novi trendovi komuniciranja

Knjižničarka u Osnovnoj školi Stjepana Radića, Ivana Čarapina je govorila o društvenim mrežama kao novom trendu komuniciranja.

„Današnje društvo dijeli se na digitalne urođenike –  osobe rođene 90- ih kojima su digitalni mediji dio cijeloga života i na digitalne doseljenike- osobe koje nisu odrastali u doba digitalnih medija. Digitalni mediji nisu samo opasnost, oni mogu biti brži način informiranja, obrazovanja i zabave, ali svi mi digitalni doseljenici moramo biti svjesni opasnosti koje društvene mreže kriju kako o njima mogli osvještavati mlađe“, kazala je Čarapina.

Pedagoginja Nikolina Vugdelija u svom je izlaganju istaknula na što se roditelji i nastavnici moraju bazirati pri odgoju kritičkih korisnika medijskih sadržaja u današnje vrijeme.

„Djeca putem medija često dobivaju iskrivljenu stvarnost koja nije realna. Na roditeljima i nastavnicima je da zajednički stvorimo kritičke primatelje poruka koji imaju svoj stav i koji će znati selektirati informacije u medijima. To ne znači da djeci treba zabranjivati korištenje medija već ih treba poticati da postavljaju pitanja o istinitosti i utjecaju medijskog sadržaja“, kazala je Vugdelija.

Dani medijske pismenosti obilježeni su od 19. do 21. travnja u više od 30 gradova Hrvatske.


Mišljenja čitatelja

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *



Radio Delta

- LIVE -

Trenutno svira

Naziv

Umjetnik