„Uspješni i talentirani učenici trebali bi biti glavna vijest u medijima. Oni nisu uspjeh samo za školu, već i za lokalnu zajednicu iz koje dolaze. Uvijek ih možemo prepoznati po onom „kliku“ kojeg imaju za neki predmet, ali bez obzira na talent, s njima treba raditi. Jer samo talent s mnogo rada, može rezultirati velikim uspjehom“, ističe profesorica fizike u Gimnaziji Metković, Ana Dragović.
Metkovska gimnazija odavno je prepoznata kao škola čiji učenici postižu velike uspjehe na
brojnim natjecanjima, a u posljednje vrijeme, između ostalih, ističu se i izvrsni
rezultati na području fizike koju im svakodnevno, uz njezine kolege, prenosi
upravo ova mlada profesorica.
Rad u prosvjeti njezina je želja još od srednjoškolskih dana. U Gimnaziji Metković
radi već 10 godina, pri čemu joj je vodilja, kroz fiziku, svojim učenicima približiti
kako funkcionira svijet.
„Kroz cijelo svoje školovanje nekako sam naginjala k fizici i matematici, a paralelno sam studirala oboje. Na početku sam počela predavati matematiku, a poslije fiziku koja je trenutno moja jedina ljubav. Po brojnim istraživanjima, fizika je jedan od predmeta kojeg učenici najmanje vole, ali ja mislim da je mogu zavoljeti tek kada je upoznaju. Oduvijek sam željela znati kako funkcionira svijet oko mene i moja vodilja kroz rad je da to prenesem učenicima. To je razlog zbog čega se bavim ovim poslom. Ako uspijem u generaciji postići da samo nekoliko učenika zavoli fiziku, smatram to velikim uspjehom“, ističe Dragović.
„Potrebne promjene u odnosu prema profesorima“
Da uspijeva u onome što radi dokaz su njezini učenici koje priprema za županijska i državna natjecanja, a nedavno je bila i mentorica učeniku Nikoli Jurkoviću koji je
predstavljao Hrvatsku na Europskoj fizičkoj olimpijadi. Njoj i njezinim kolegama najvažniji su rezultati državne mature, na kojoj učenici metkovske gimnazije redovito postižu
ponajbolje rezultate u Hrvatskoj.
Ipak, bez obzira na izvrsne rezultate koje učitelji i profesori postižu sa svojim
učenicima, njihov rad često nailazi na pritiske i kritike, koje većinom proizlaze
zbog mnogobrojnih nedostataka u obrazovnom sustavu. Nepovoljnog položaja
učitelja i profesora u zajednici, svjesna je i Dragović.
„Smatram da dosta toga ostane na volonterskoj bazi i na tome koliko mi slobodnoga vremena ulažemo u rad s učenicima. Npr. imamo pripreme za državnu maturu, ali nemamo za natjecanja. Dodatne pripreme učenika za natjecanja su stvar naše dobre volje. Mnogo
toga bi se trebalo promijeniti u odnosu prema učiteljima i profesorima, jer
ipak, svatko u životu, da bi postigao neki uspjeh, prolazi kroz „ruke“
profesora. Ali, valjda će jednom biti bolje“, naglašava Dragović te dodaje kako
je svjesna i preopterećenosti učenika, zbog čega nikada ne želi uspoređivati mlađe
generacije s onim starijima.
„Smatram da su danas učenici preopterećeni. Također, oni žive u 21. stoljeću- drugačijem i
bržem vremenu, u odnosu na ono vrijeme kada smo u školskim klupama sjedili mi i
starije generacije. Mi profesori moramo se prilagoditi tom vremenu i pratiti
njihov ritam, jer jedino tako možemo doći do rezultata“, ističe Dragović.
„Budite najbolji u onome što radite“
Svjesna je Dragović i promjena u potrebama na tržištu rada, zbog čega svojim učenicima
uvijek savjetuje da se pri odabiru životnog puta odluče za ono u čemu su
najbolji.
„STEM područje i tehničko područje danas dobro kotiraju i velika je vjerojatnost da će učenici koji se odluče za takve fakultete lakše doći do posla. Međutim, ne možemo predvidjeti što donosi budućnost i kakve će biti potrebe. Također, ne trebaju se svi baviti sa time. Zato ja uvijek poručim svojim maturantima- bavite se onim što želite i volite, ali uz to se uvijek trudite biti najbolji u tome što radite. Jedino će tako trud uvijek doći na naplatu“, zaključuje Dragović.