Kako se pravilno zaštititi tijekom hladnog vala?

Hrvatski zavod za javno zdravstvo izdao je preporuke kojih se treba pridržavati kako bi kroz hladni val prošli bez posljedica i očuvali svoje zdravlje.

FOTO: Ilustracija

Tijekom velike hladnoće, biometeorološki uvjeti nisu povoljni većini ljudi. Iako će se zdravi ljudi lakše prilagoditi, kronični bolesnici od krvožilnih bolesti i bolesti dišnog sustava, starije osobe i mala djeca teže će podnositi hladno vrijeme.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo izdao je preporuke kojih se treba pridržavati kako bi kroz hladni val prošli bez posljedica i očuvali svoje zdravlje.

Izbjegavajte jutarnje izlaske i duge boravke na otvorenom

Starijim osobama, srčanim bolesnicima i oboljelima od plućnih bolesti savjetuje se da ne izlaze u ranojutarnjim i noćnim satima kad su temperature vrlo niske.

Ako dugo boravite na otvorenom i izloženi ste hladnoći te se pojavi osjećaj hladnoće i drhtavica, trebate se hitno vratiti u zatvoreni prostor. Također, treba izbjegavati sve aktivnosti koje mogu uzrokovati brzo umaranje i izazvati ubrzano disanje pri niskim temperaturama.

Starije osobe su sklone otjecanju nogu, pa zimi trebaju paziti na elemente koji im pogoršavaju teškoće. Nužno je izbjegavati dugo stajanje i sjedenje.

Toplo se obucite

Ako već morate izaći, odjenite više slojeva tople odjeće, po mogućnosti od materijala koji zadržavaju toplinu, kao što su vuna, polipropilen i svila. Vanjski sloj odjeće mora biti nepropustan za vjetar i vlagu, a nošenje kape, šala i rukavica je obavezno. Usta je dobro prekriti šalom, čime se sprječava izravno udisanje hladnog zraka. Izuzetno je važna topla i udobna zimska obuća otporna na vlagu.

Pijte tople napitke

Pri uzimanju tekućine, osobito se preporučuju topli napici, poput čaja i juhe. Također, preporuča se izbjegavanje kofeina i alkohola.