Kakav je položaj učitelja u društvu?

dragan_dodig

 

Svjetski dan učitelja obilježava se 5. listopada u spomen na isti datum 1966. godine, kada je u Parizu potpisana Preporuka o statusu učitelja. Cilj obilježavanja ovoga dana je da učitelji dobiju društvenu važnost koju zaslužuju.

U posljednje vrijeme aktualna je tema nepovoljnog položaja učitelja i nastavnika u zajednici.  Nezadovoljstvo tim položajem dijeli i umirovljeni profesor povijesti, dugogodišnji sindikalni povjerenik, Dragan Dodig, koji još uvijek aktivno prati situaciju u školstvu.

„Malo koja djelatnost u društvu je tako podcijenjena i ponižena kao što su učitelji. Od 19 djelatnosti u Hrvatskoj s visokom stručnom spremom na zadnjem su mjestu učitelji. U svakoj vladi od devedesetih do sada  učitelji su zadnja rupa na sviralu. Puna su im svima usta učitelja u kampanjama, a kad izbori završe i čim sjednu u fotelje, ne samo da zaborave učitelje već ukidaju i prava. Posljedica toga je da je svake godine položaj učitelja slabiji“, kazao je Dodig.

Previše administracije

S njim se slaže i umirovljena nastavnica matematike, Neda Barbir koja ističe kako se učitelji zbog previše posla oko administracije, ne stignu uvijek dovoljno posvetiti učenicima.

„Biti učitelj je prekrasno i odgovorno zanimanje pri kojem ste toj djeci i pedagozi i roditelji. Šteta je što su se neke stvari pretvorile u administraciju te da se polaže više pažnje hoće li neki papir biti popunjen. Pri tome se želi zadovoljiti forma za nekoga tko taj papir uopće neće pogledati, a ne posvećuje se dovoljno pažnje samom djetetu kojemu je potrebna pomoć“, kazala je Barbir.

Istina je da je hrvatsko školstvo u nezavidnom položaju te da postoji mnogo razina na kojima je potrebno raditi kako bi obrazovni sustav kvalitetnije funkcionirao. Međutim, u cijeloj toj priči, neosporna je uloga učitelja i nastavnika koji svojim radom i trudom stvaraju mlade perspektivne ljude koji pridonose zajednici.

I bez obzira na konstantne pritiske i često omalovažavanje njihovog rada, koje proizlazi, ne zbog njihove krivice, već  upravo zbog tih nedostataka u obrazovnom sustavu, mnogi od njih bi u ponovnom izboru, odlučili biti učitelji.

„Biti učitelj je ljubav i svakodnevno stvaranje predivnih uspomena. Kad bi se ponovno rodila i kad bi morala sve ispočetka, ponovno bi odabrala ovo zanimanje“, kazala je Barbir.